Afbeeldingen van zowel Sinterklaas als Zwarte Piet komen dit jaar niet terug op huismerkproducten van Jumbo. In tegenstelling tot eerdere berichtgeving tegenover de NOS, doet de retailer beide figuren niet helemaal in de ban.
De huismerkartikelen krijgen het thema 'Heerlijk avondje', dat gesymboliseerd wordt door blije kinderen omringd door onder meer mijters, cadeautjes en lekkernijen. Op verschillende andere plekken in de winkel zullen Sint- en Pietfiguren wel terugkomen, laat de supermarktketen weten.
Jumbo zegt het jammer te vinden dat 'volwassenen in Nederland de discussie over Piet zo scherp voeren'. De retailer wil daarom terug naar de 'essentie van het sinterklaasfeest als kinderfeest'.
De Bijenkorf zegt geen veranderingen door te voeren ten opzichte van vorig jaar, toen de klimpieten die ter versiering werden opgehangen goud van kleur waren in plaats van zwart. Albert Heijn zegt er nog niet mee bezig te zijn, hoewel al enkele weken sinterklaasproducten in de winkels liggen.
Reacties 0