EMI scoort met Coldplay

Muziekmaatschappij EMI heeft sinds vijf jaar eindelijk weer omzetgroei weten te boeken. Twee succesvolle albums zorgden voor de toename, die van de Gorillaz en Coldplay hebben de verkopen met 5,8 procent laten stijgen tot ruim 924 miljoen pond sterling (1,37 miljard euro). De toekomst van muziekmaatschappijen stond onder druk door de gigantische toename van illegale verspreiding via internet. De vier grote spelers in de muziekindustrie – Emi, Vivendi Universal, Sony BMG en Warner – stellen dat ze langzamerhand terrein terugwinnen. Deskundigen stellen dat de muziekverkoop de afgelopen vijf jaar met een kwart is gedaald door illegale verspreiding via internet.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!