Pearle en Shoeby Fashion krijgen NFV Franchise Trofee 2004
Gepubliceerd op 20 oktober 2004 om 00:00
Shoeby Franchise heeft de NFV Franchise Trofee in de categorie `franchise-ervaring korter dan 10 jaar` gewonnen. De trofee wordt elk jaar uitgereikt door de Nederlandse Franchise Vereniging (NFV) aan een winkelformule die zich goed heeft weten te onderscheiden. In de categorie `franchise-ervaring langer dan 10 jaar` heeft Pearle Opticiens de trofee in de wacht gesleept. In totaal 19 formules waren genomineerd voor de trofees, waaronder Albert Heijn Franchise, Bakkerij Bart, Bruna, Etos, Expo, Hair-Maxx, Hema, McDonald`s, Oil&Vinegar, New York Pizza en Videoland. Shoeby Fashion, dat dames-, heren- en kinderkleding verkoopt, won de trofee omdat het bedrijf ondanks de moeilijke modemarkt en de recessie niet alleen een constante groei realiseert, maar ook nog trendsettend blijft. Shoeby is in een relatief korte tijd gegroeid tot 40 franchisevestigingen en 36 eigen filialen. Pearle werd met een trofee beloond omdat de formule zich volgens de jury al meer dan 20 jaar bijna achteloos weet te handhaven in een steeds hectischere markt. Daarnaast blijft Pearle een van de grotere spelers op een markt waar ook buitenlandse formules trachten voet aan de grond te krijgen.
Reacties 0