​Het beste van RetailWatching: week 40

​Het beste van RetailWatching: week 40

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Zo ziet de Bijenkorf er nu in Utrecht uit
De Bijenkorf gaat rustig door met vernieuwen. De grondige verbouwing van het pand in Amsterdam is nog niet volledig afgerond, of ook de winkel in Utrecht wordt flink onder handen genomen. Sterker: de tweede etage is al helemaal vernieuwd.

De kansen en bedreigingen voor non-foodretail
Er zijn grote faillissementen in non-foodretail op komst, zo sprak kredietverzekeraar Euler Hermes begin juni onheilspellend. In de vier maanden die volgen vielen onder meer Scheer & Foppen, Go-Britain en MS Mode om, terwijl in de maanden daarvoor al genoeg andere grote non-foodretailers failliet gingen. Volgen er betere tijden, of gaat de ellende nog een tijdje door? De Rabobank bekijkt het in zijn sectorprognose 2017 per branche.

Het waarom van een belevingscentrum voor fietsen
Na een jarenlange aanloop ging hij vorige week open voor dealers en andere genodigden: ‘fiets experience center’ De Fietser in Ede. Volgens eigenaar Accell Group, het bedrijf achter merken als Batavus en Sparta,is ‘de grootste fietsbeleving van Nederland’ daarmee een feit. Negenduizend vierkante meter telt het monumentale pand, dat volgende maand ook opengaat voor consumenten.

Rivièra Maison, de Ralph Lauren van het wonen
“Wereldberoemd worden in Europa”, antwoordde Henk Teunissen twee jaar terug op de vraag wat hij met ‘zijn’ Rivièra Maison van plan was. De oprichter en ceo zei in een video-interview van FaceRetail de ambitie te hebben dat mensen uit heel Europa weten waar het merk voor staat. En dat gaat niet zonder slag of stoot.

Het achterhoedegevecht van de SlijtersUnie
De SlijtersUnie voert volgens columnist Hans Verstraaten een achterhoedegevecht met boekhandels en modezaken. “Wat zeg ik: EEN ACHTERHOEDEGEVECHT. In kapitalen. Ik trap eens een open deur in die al een tijdje wagenwijd openstaat: wie een fysieke winkel heeft moet in deze tijd beleving bieden om het hoofd boven water te houden. Ooit van beleving gehoord, SlijtersUnie?”

Aanmelden voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief van RetailWatching? Dat kan hier.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!