​Het beste van RetailWatching: week 44

​Het beste van RetailWatching: week 44

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Dit is (niet) het nieuwe Intertoys
Na vernieuwingen van ketens als Blokker en Leen Bakker, kan ook Intertoys niet achterblijven. Met de ombouw van Bart Smit en Toys XL in aantocht, heeft de speelgoedketen van Blokker Holding een nieuw winkelconcept geïntroduceerd. RetailWatching kreeg in Leerdam een rondleiding van formule- en marketingdirecteur Saskia Bax. “Dit is nadrukkelijk niet hét nieuwe winkelconcept van Intertoys.”

Hoe MS Mode ten onder ging
Terwijl er hard wordt gewerkt aan een doorstart van MS Mode, zijn de curatoren druk bezig de troep van het faillissement op te ruimen. Een reconstructie van de ondergang en wederopstanding van het 52 jaar oude winkelbedrijf.

Het duurzame verspaleis van Albert Heijn
Albert Heijn claimt in Purmerend 'de duurzaamste supermarkt' van Europa te hebben geopend. En dat niet alleen, de vernieuwde XL-vestiging zit ook boordevol nieuwigheden op het gebied van versconcepten.

Hier ligt de meerwaarde van de fysieke winkel
Iedereen heeft het erover. De consument verandert, zijn koopgedrag verandert, de winkelstraat verandert en ook de mogelijkheden die het internet biedt, veranderen. Huib Lubbers gelooft in de kracht van de fysieke winkel en stelt vast dat online oriënteren om vervolgens in de winkel te kopen een van de grootste revoluties in het non-food aankoopgedrag is.

De landelijke potentie van regioketen Agrimarkt
Agrimarkt behoort met vijf vestigingen bepaald niet tot de grote supermarktketens in ons land. Dat is ook niet zo raar, want het is een regionale formule in Zuidwest-Nederland, met name in Zeeland. Maar met de online plannen die de retailer momenteel in de steigers aan het zetten is, reiken de mogelijkheden plotseling tot ver voorbij de oevers van de Westerschelde. Commercieel directeur Wilfred van Elzakker neemt ons mee in de werk- en denkwijze van Agrimarkt.

Aanmelden voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief van RetailWatching? Dat kan hier.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!