Sleutel tot succes
Gepubliceerd op 21 november 2005 om 00:00
Ondernemers zijn altijd en massaal op zoek naar wereldideeën. Enkele tips voor succes: 1. Upgrade je merk. Veel fabrikanten van onderdelen zijn anoniem. En dat terwijl de onderdelen an sich soms best zelfstandige potentie hebben. Een goed voorbeeld hiervan is de toeleverancier en producent van lcd-schermen voor Sony, HannStar. Deze fabrikant kwam zonder Sony in de weg te zitten met een geheel eigen collectie lcd-schermen in de meest creatieve vormen zoals een appel, en een basketbal. 2. Word geen naloper. Als voorbeeld vliegtuigmaatschappijen. Als de massa zich gaat richten op budgetreizen, richt je dan op de first class reiziger die wil betalen voor luxe en service. Lufthansa weet hier met privé-vluchten het gat te dichten en doet meer dan duizend Europese vliegvelden aan. 3. Ontketen een hype. Succes is gegarandeerd door de massale media-aandacht die het product zal krijgen. Neem het mineraalwater van Cape Grim. Gebotteld in Tasmanië en alleen verkrijgbaar tijdens business class-vluchten van Quantas en een aantal exclusieve sportscholen. Naar verluit is het het meest zuivere water op aarde. De flesjes worden massaal ontvreemd tijdens de vluchten. Daarnaast is het mineraalwater voor 12 euro te koop in exclusieve delicatessenwinkels in New York.
Reacties 0