​Onlineverkoop levensmiddelen ruim verdubbeld

​Onlineverkoop levensmiddelen ruim verdubbeld

Bijna één op de vijf consumenten heeft dit jaar wel eens levensmiddelen online gekocht. Daarmee is deze categorie, samen met medicijnen, het sterkst gegroeid sinds 2012, blijkt uit cijfers van het CBS.

Iets minder dan zeven procent kocht dit jaar medicijnen online, terwijl dat in 2012 nog geen drie procent was. Kleding wordt met 48 procent door de meeste consumenten online gekocht. Vier jaar geleden was dit nog iets meer dan dertig procent. Daarna zijn reizen, kaartjes voor evenementen en leeswaren de populairste categorieën.

In totaal zegt bijna driekwart van de consumenten dit jaar wel eens iets online te hebben gekocht, een groei van negen procent ten opzichte van vier jaar terug. Het aandeel e-shoppers van 65-plussers is het sterkst gestegen, van 25 naar 37 procent. Van de 25- tot 45-jarigen zegt bijna negentig procent in 2016 online iets te hebben besteld.

Veertig procent geeft verder aan voorafgaand aan een onlineaankoop informatie op te zoeken over de aanbieder. Daarnaast zegt 35 procent prijzen te vergelijken of recensies van andere klanten te lezen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!