Licht moet een modeartikel worden

De verlichtingsketen Lampenier moet een vlottere uitstraling krijgen. Arnoud van Raak is de nieuw aangetrokken algemeen directeur van Lampenier die dit voor elkaar moet krijgen en die van licht een modeartikel moet maken. Zodoende liggen er dit najaar zogenaamde `metamorfosemakers` in de winkels van Lampenier. Deze lampenkappen moeten de consument er op wijzen dat licht een belangrijke rol speelt in het scheppen van sfeer in huis. Lampenier heeft zijn oorsprong in Brabant. Van Raak krijgt ongeveer 80 filialen onder zijn hoede. Lampenier richt zich standaard op twee groepen consumenten, vrouwen tussen de 20 en 49 jaar en op senioren. Vrouwen zijn een interessante doelgroep omdat zij vaak de interieuraankopen doen. Vanaf de vut of het pensioen worden deze inkopen gezamenlijk gedaan, dus dan worden de senioren een aantrekkelijke doelgroep voor Lampenier. Voordat hij naar Lampenier vertrok, was Van Raak bij V&D verantwoordelijk voor inkoop en marketing. De kans om iets nieuws op te bouwen was de reden voor hem om bij het concern te vertrekken en de overstap naar de verlichtingsketen te maken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!