Commmercials moeten inspelen op kijkstijl consument

Commercials kunnen effectiever worden ingezet als rekening wordt gehouden met de programma-omgeving. Dit concludeert Spot (Stichting ter Promotie en Optimalisatie van Televisiereclame), de brancheorganisatie van televisie-exploitanten, op basis van haar eigen Kijkstijlenonderzoek. Het onderzoek van Spot richtte zich op de motivatie van mensen bij het televisiekijken. Op basis van groepsgesprekken onderscheidde de organisatie twaalf kijkstijlen, die zijn onderverdeeld in vier groepen: Informatie (zoals op de hoogte blijven), Ontspanning (onder meer beloning), Vermaak (human interest) en Sociaal (samen kijken). Vervolgens vroeg Spot 1.000 respondenten welke producten en programma`s ze met deze stijlen associeerden. Door te zoeken naar programma`s en producten die bij een bepaalde stijl passen kunnen commercials beter ingezet worden. Volgens Spot is het onderzoek op drie manieren te gebruiken. Door televisieplanners die op zoek zijn naar de juiste programmaomgeving voor hun commercial. Ten tweede om bij te dragen aan een passende creatieve context voor een merk. Tot slot om de functie en het gebruik van het mediumtype televisie beter te begrijpen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!