Supermarkten kunnen veel geld verdienen met instore-televisiezendtijd

Supermarkten kunnen veel geld verdienen met de verkoop van reclame op instore-televisienetwerken. Volgens JCDecaux, verantwoordelijk voor de verkoop van de zendtijd van supermarktketen Tesco, kan het medium jaarlijks 40 miljoen pond opleveren. Tesco gaat een proef van zes maanden opzetten en heeft bedrijven als Nestle en Proctor & Gamble bereid gevonden 55.000 pond neer te tellen voor zendtijd. Rond kerstmis zullen hun spotjes exclusief in 300 winkels getoond worden. Volgens Tesco worden de geadverteerde merken 10 tot 15% meer verkocht. Tesco heeft wekelijks zo`n tien miljoen klanten en driekwart daarvan beslist pas in de winkel over hun aankopen. Adverteerders kunnen hier via de televisieschermen dus direct op inspelen. De spotjes hebben een lengte van anderhalf tot vier minuten, afhankelijk van de tijd die klanten nodig hebben om een beslissing te nemen over hun aankoop. De schermen worden in de schappen van de winkel gemonteerd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!