RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.
Zo ziet de Lidl van de toekomst eruit
Lidl is allang niet meer de klassieke discounter die het ooit was. Een luxere uitstraling wordt steeds belangrijker bij de Duitse supermarktketen. Met het nieuwe winkelconcept in het Belgische Geel gaat dat nog een stap verder. Het aanbod is groter, net als de gangpaden. Verder omarmt Lidl duurzaamheid en staat het winkelgemak voorop. De retailer heeft de winkel niet voor niets 'Lidl of the Future' gedoopt.
Zo spelen elektronicazaken in op smart home
In hun zoektocht naar een nieuw verdienmodel komen elektronicazaken bij smart home uit. Er is volgens oprichter Rudirick de Jong van ‘smart interieuradviesbureau’ ElectroStyling echter nog onvoldoende kennis en kunde in de winkels, om de behoeften van consumenten op dit gebied te vervullen. “Er is een kloof tussen retailers en installateurs, waar wij in zijn gedoken.”
Waarom Plus wat minder bescheiden wordt
Plus doet best een hoop dingen goed, concludeerde de supermarktketen intern. Beste wijnsupermarkt, hoge ogen in het kerstrapport en een constante groei. Alleen aan de consument werd hierover eigenlijk nooit veel verteld. Die bescheidenheid wil de retailer wat loslaten.Een rondleiding van Plus-projectleider Van Mourik en VBAT-directeur Theo Lindemann door Plus Briljant 2.0.
Dit zijn de vooruitzichten voor en door retailers
De seinen staan op groen. De Nederlandse economie is de crisis te boven, concludeerde het Centraal Planbureau bijvoorbeeld deze week. We staan er weer net zo goed voor als in 2008 en de groei zit erin. De zonnige vooruitzichten gelden niet alleen voor de gehele Nederlandse economie; ook de detailhandel staat er goed op.
Waarom je moet stoppen met denken als een retailer
In het decembernummer van RetailTrends vertellen tien experts uit binnen- en buitenland over trends en ontwikkelingen die impact gaan (of blijven) maken op de retailsector. Een van hen is Doug Stephens, oprichter van Retail Prophet en auteur van The Retail Revival. Hoe voorkom je dat je verdrinkt in het bloedbad van Amazon?“Door te stoppen met denken als een retailer.”
Aanmelden voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief van RetailWatching? Dat kan hier.
Reacties 0