Consument wil vooral gezond en verantwoord eten in restaurants

De consument van tegenwoordig wil eten dat gezond is, er gezond uitziet en gezond aanvoelt. Aan de andere kant is de consument ook gevoelig voor zoete lekkernijen en wordt er regelmatig gezondigd. Dat stelt het Duitse voedselvakblad Foodservice. De consument zoekt volop naar voedsel dat een sterk etnisch en regionaal karakter heeft en dat bovendien ecologisch verantwoord is. Salade is op dit moment erg `in`, terwijl wildgerechten het meest in populariteit gedaald zijn, aldus Foodservice. Verder zijn fingerfood en deegwaren sterk in opkomst. Worst en eiergerechten behoren daarentegen tot de sterkste dalers. De uitspraken van Foodservice zijn gebaseerd op jaarlijkse onderzoeken van de Duitse restaurantbezoeker. Volgens Foodservice is dit onderzoek ook relevant voor de Nederlandse markt, aangezien het Duitse en het Nederlandse eetgedrag grote overeenkomsten vertoont. Volgens Paul Bringmann, directeur van La Place van V&D, zijn de uitkomsten van Foodservice zelfs een op een te vertalen naar de Nederlandse markt. Ook Bringmann merkt de toegenomen populariteit van salades, fruit en vruchtensappen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!