​Het beste van RetailWatching: week 51

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Retailjaar 2016: Het gat van V&D
Wat gebeurde er afgelopen jaar in retailland? RetailWatching blikt terug op 2016, aan de hand van negen nieuwsonderwerpen. Daaronder het einde van V&D en de opvulling van het gat in de winkelstraat.

Waarom een city-outlet wel mag (maar niet kan)
De strijd in steden als Assen en Zoetermeer weerhoudt Hulst er niet van om de haalbaarheid van een outlet te onderzoeken. De Zeeuwse gemeente denkt daarbij niet aan een factory outlet center in de periferie, maar aan een city-outlet. De ideale tussenweg?

De mooiste kerstetalages van 2016
De kerstperiode is voor winkeliers een uitgelezen mogelijkheid om flink uit te pakken, ook met hun etalage. Vooral warenhuizen in New York en Londen laten hun creativiteit dan de vrije loop. In het overzicht van de twaalf mooiste kerstetalages van dit jaar zien we dan ook veel namen van 2015 terug. Onze eigen Bijenkorf mag natuurlijk niet ontbreken en ook Hudson’s Bay doet mee.

Hoe Van den Tweel de klantenbinding vergroot
Om de concurrentie voor te blijven zetten de supermarkten van Van den Tweel Groep in op klantenbinding. Daarin heeft de maand december een prominente rol.

Waarom een pakketje snel bezorgen helemaal niet nodig is
Nederlandse etailers investeren nog altijd fors om hun service verder te verbeteren. Kosten noch moeite worden gespaard om bijvoorbeeld de snelheid van pakketbezorging te verbeteren. Maar zijn die investeringen ook echt nodig? Is al dat geld wel goed besteed? Marc Hoogenberg van Strategy& vraagt het zich af.

Aanmelden voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief van RetailWatching? Dat kan hier.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!