Het beste van RetailWatching: week 1

Het beste van RetailWatching: week 1

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Zo komt Hudson's Bay eruit te zien
Hudson’s Bay wil zich in alles onderscheiden van wat er in Nederland is. Zo moeten de warenhuizen allemaal een spierwit uiterlijk krijgen, zei architect Frederik Vermeesch van Rijnboutt al in september. Zijn bureau ontwerpt een aantal warenhuizen van Hudson’s Bay, die dit jaar gezamenlijk geopend moeten worden. De flagshipstore in Amsterdam is inmiddels al opgeleverd, voor de panden in Amstelveen en Tilburg moeten we het nog met schetsen doen.

Zo verloopt het herstel van La Place
Het huwelijk tussen Jumbo en La Place nadert zijn eerste jubileum. Op 26 januari 2016 maakte Jumbo bekend de restaurantketen uit de failliete boedel van V&D te hebben gekocht. 48 miljoen euro betaalde de Veghelse keten voor het beste paard van stal. De overname blijkt een schot in de roos: afgezien van de gesloten restaurants binnen warenhuizen van V&D, steeg de omzet van La Place in 2016 met twaalf procent tot 103 miljoen euro. En dat is nog maar het begin van de groei, als we alle berichten moeten geloven.

Dit zijn de goede voornemens van Perry Sport
Perry Sport mag dan al 150 jaar bestaan, zo rumoerig als in 2016 was het waarschijnlijk nooit. Het voormalige Perry&Co is meerdere malen verkocht en gefuseerd, maar het faillissement in februari van vorig jaar was een unicum. Onder de vleugels van JD Sports wordt het merk nieuw leven ingeblazen.

Retailers opgelet: zo ziet de nabije toekomst eruit
Net als gewone mensen hebben retailorganisaties de neiging om ieder jaar in te gaan met voornemens om hun prestaties te verbeteren. Meestal zijn dat incrementele verbeteringen in de supply chain, de mogelijkheden van omnichannel of pogingen om de winkelervaring te verbeteren. Dat is in essentie de zakelijke equivalent van je aanmelden bij de sportschool om een paar kilo te verliezen.

Waarom Suitsupply gaat slagen in Hongkong
Na eerder vestigingen in Shanghai en Beijing te hebben geopend, is Suitsupply sinds kort ook actief in Hongkong. De Nederlandse mannenmodeketen heeft er een flink pand geopend in de Ice House Street in het centrum van de stad.

Aanmelden voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief van RetailWatching? Dat kan hier.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!