Er gaat steeds meer geld om in brievenbusreclame
Gepubliceerd op 20 oktober 2004 om 00:00
De industrie rond brievenbusreclame ontwikkelt zich enorm. Zo zijn er vorig jaar aan reclamedrukwerk maar liefst 11,5 miljard folders verspreid. Verwacht wordt dat dat er in 2004 minstens zo veel zullen zijn. De gehele sector, inclusief de bezorgers, biedt werk aan zo`n 100.000 mensen en er gaat ongeveer 2,5 miljard euro in om. Samen met de 1,3 miljard geadresseerde brieven en brochures bedraagt de totale productie van direct mail 14,5 miljard stuks. De totale kosten van die productie komen neer op ongeveer 1 miljard euro. Consumenten zijn over het algemeen tevreden over brievenbusreclame. Het medium wordt gemiddeld met een kleine zeven gewaardeerd. De persoonlijke reclamebrief scoort het best. Dat blijkt uit het mediabelevingsonderzoek. Duidelijke ontwikkeling is wel dat de respons op kaarten in bonnenboekjes met een paar procent per jaar afneemt. Ondanks die afname levert de verspreiding van 400.000 geadresseerde carddecks nog altijd zo`n 20.000 leads op. De kosten daarvan, ongeveer 25.000 euro, zijn relatief laag. Er zijn dit jaar zo`n 65 miljoen bonnenboekjes verspreid. Volgend jaar zullen dat er naar verwachting minimaal 95 miljoen zijn.
Reacties 0