​Het beste van RetailWatching: week 2

​Het beste van RetailWatching: week 2

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Hoe Coolcat er weer bovenop komt
2015 was een slecht jaar voor Coolcat. Liefst 11,3 miljoen euro stond de modeketen van Roland Kahn in het rood. ‘Een fiks aantal maatregelen’ zorgde ervoor dat vorig jaar alweer de eerste lichtpuntjes te zien waren, vertelt ceo Lilian Vos. “Ik ben ervan overtuigd dat de maatregelen zichzelf in 2017 gaan terugbetalen.”

Hoe WE Fashion de tongen losmaakt
Na enkele jaren van dalende omzetten, heeft WE Fashion de weg naar boven ingezet. Mede doordat er meer geld in marketing wordt gestoken. In de populaire soapserie Goede Tijden, Slechte Tijden is de modeketen zelfs weer even toonaangevend.

Blue Monday, de nieuwe Black Friday?
Vandaag is het de deprimerendste dag van het jaar. Aanleiding voor Sjoerd Borneman om die sombere eerste maand van het jaar wat leven in te blazen. De production & buying director van Denham the Jeanmaker startte Webstore Holidays, een initiatief om nieuwe online shopfestijnen te creëren rond bepaalde dagen. Blue Monday is als eerst aan de beurt.

Hoe de warenhuisiconen redden wat er te redden valt
Een nieuw jaar betekent inmiddels haast traditiegetrouw een nieuwe reeks maatregelen bij de grote Amerikaanse warenhuisketens. Met name bij Macy’s en Sears gaat de botte bijl er stevig in, met winkelsluitingen en banen die geschrapt worden. Ook Kohl’s heeft weinig reden tot juichen, terwijl J.C. Penney relatief gezien een lichtpuntje lijkt.

Tien feiten over de fysieke shopper van 2016
Voor het eerst in negen jaar is het aantal bezoekers in winkelstraten licht gestegen. Bureau RMC concludeert, aan de hand van de data van CityTraffic, dat 2016 een procent drukker was dan 2015. Nog negen andere feiten over de fysieke shopper van 2016.

Aanmelden voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief van RetailWatching? Dat kan hier.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!