​Het beste van RetailWatching: week 6

​Het beste van RetailWatching: week 6

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

De digitale transformatie van Miele in zes quotes
Voor olietankers is het lastig om het tempo van veranderingen bij te houden, zeker in dit digitale tijdperk. Miele – goed voor zo’n 3,7 miljard euro omzet – was lange tijd onzeker over de te kiezen richting en speelde niet direct in op de veranderende wensen van de consument, vertelt algemeen directeur Stefan Verhoeven van Miele Nederland.

Zo ziet een H&M met café eruit
H&M heeft vrijdag een van zijn grootste flagshipstores ter wereld geopend. In Barcelona kunnen fans op vijfduizend vierkante meter terecht voor alle collecties van de Zweedse modeketenén hapje en een drankje.

Acht opvallende weetjes over koopstromen in de Randstad
De afgelopen jaren is er veel veranderd in het winkellandschap, dat is niemand ontgaan. Daarom hebben de gedeputeerden van de provincie Zuid-Holland, Noord-Holland en Utrecht het initiatief genomen om het consumentengedrag in de regio opnieuw in beeld te brengen. Vijf jaar na het eerste Randstad Koopstromenonderzoek ligt er een nieuw rapport, met inzichten op basis van ruim honderdduizend respondenten uit 135 gemeenten. Dit zijn acht opvallende uitkomsten.

Hoe Bloomon een wereldspeler wil worden
Het was tijd om de truttige bloemensector op te schudden, stelt medeoprichter Patrick Hurenkamp van online bloemenservice Bloomon. Het bedrijf wil niet alleen korte metten maken met de veelal saaie bosjes bloemen die we volgens hem gewend zijn te kopen bij supermarkt, tankstation of bloemist, maar wil ook wat doen aan ruikers die twee dagen na aankoop troosteloos over de rand van een vaas hangen.

Zo klimt MyCom uit het dal
Na het faillissement van BAS Group in oktober 2015, werden alle winkelformules overgenomen door Relevant Holdings. Nog geen drie maanden later weekte computerspecialist MyCom zich alweer los uit de greep van de nieuwe eigenaar. Franchisenemer Peter Groenewoud en voormalig commercieel manager Marco Heestermans namen de keten over, waarbij laatstgenoemde tot ceo werd benoemd. “Dat we losgekoppeld zijn van de andere BAS Group-formules is cruciaal”, vertelt Heestermans.

Aanmelden voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief van RetailWatching? Dat kan hier.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!