​Karmaloog denkt aan tweede filiaal

Ondernemers Nezir Yozgat en Racho Bajadjan openen vrijdagavond ‘de meest dure en exclusieve kledingboetiek van Nederland’. Onder de naam Karmaloog opent de winkel in de Amsterdamse P.C. Hooftstraat.

Karmaloog onderscheidt zich naar eigen zeggen van andere luxemerken doordat alle producten op maat worden gemaakt. Klanten kunnen er hun eigen jas of schoenen samenstellen en zelf onder meer de leersoort, kleur en voering kiezen. “We kennen geen limiet”, aldus Bajadjan tegenover RTL Z. In de winkel zijn onder meer jassen van een ton en schoenen van 38 duizend euro te koop, terwijl de prijzen beginnen bij een kleine vierhonderd euro.

Karmaloog heeft inmiddels zestien mensen in dienst en denkt al aan de opening van een tweede winkel, zegt Bajadjan. “Al hebben we er nu de centen niet voor.” Het duo heeft al zijn geld geïnvesteerd in de winkel en de nieuwe collectie. “We bouwen ons merk met kleine stapjes op.”

RetailTrends

De week in vijf opinies

De overname van Whole Foods door Amazon, de rol van digitaal in de luxe...

Blokker, word wakker

Als het aan Peter Berg ligt, spitst Blokker zich met twee aparte formules...