Poiesz is beste versverkoper van 2004

De Friese supermarktketen Poiesz is in het Versrapport 2004 van onderzoeksbureau GfK uitgeroepen tot beste verkoper van versproducten. Het onderzoeksinstituut enqueteerde 4.400 huishoudens en vroeg hen de verschillende supermarkten te beoordelen op basis van een drietal versgroepen: vlees, groente/fruit en brood. Hiermee moesten vier aspecten worden meegewogen; namelijk kwaliteit en versheid, ruime keuze, aantrekkelijke aanbiedingen en lage prijzen. De consumenten beoordeelden Poiesz met een rapportcijfer 7,27, waarmee het de concurrenten Jan Linders, Albert Heijn, Deen, C1000 en Konmar achter zich liet. Het Friese concern heeft deze koppositie te danken aan de uitbreiding en vernieuwing van het assortiment: met name de categorieen vlees en groenten/fruit scoorden hoog, terwijl brood hierbij iets achterbleef. Het is overigens opvallend dat Albert Heijn dit jaar weer zijn opwachting maakt in de top van het klassement. In 2003 stond de keten op een gedeelde plaats 9/10, maar de inspanningen die men zich het afgelopen jaar getroost heeft (bijvoorbeeld qua prijs), lijken nu hun vruchten af te werpen. Overigens presteerden de ketens Spar, Edah, Aldi en Lidl het slechtst, onder meer vanwege een beperkt assortiment.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!