Tijdens het seminar Trends in Leisure van Euroforum werd een middag lang stil gestaan bij de toekomstige ontwikkelingen in de vrije tijdsbestedingen. Er was veel belangstelling voor dit onderwerp.
Jean-Paul Haenen, de dagvoorzitter en directeur van KwanKranendonk, vertelde in zijn presentatie over de belangrijkste leisuretrends. In zijn voordracht ging hij in op de pop-up leisure, waarbij ontspanning overal en nergens kan worden gecreëerd. Ook ziet Haenen in hoog tempo nieuwe centra van leisure ontstaan. Daarbij zijn stedelijke centra en winkelcentra in trek en weten zich te ontwikkelen tot populaire reisbestemmingen. Net als de one-stop leisure waarbij de consument alles onder één dak aantreft: van indoor skibaan, naar restaurant en daarna een drankje in het loungecafé.
Als aandachtpunten gaf de specialist in leisure verschillende punten mee. Zo raadt hij aan back-to-basic te gaan en in te zetten op rust en ontspanning. Daarbij is spiritualiteit een opkomende markt, net als de gezondheidsmarkt. Mensen willen in staat zijn belevenissen te delen, zijn op zoek naar avontuur waarbij veiligheid niet uit het oog wordt verloren.
Trends in leisure
Gepubliceerd op 1 december 2005 om 00:00
Reacties 0