​Kahn denkt dit jaar winst te maken met MS Mode

​Kahn denkt dit jaar winst te maken met MS Mode

Roland Kahn heeft zeventien miljoen euro gestoken in de doorstart van MS Mode. Dat is ook voor zijn familie veel geld, zegt hij in De Financiële Telegraaf. “Maar ja, ik ben geen ondernemer geworden om mensen op straat te zetten.”

MS Mode heeft na het faillissement 221 van de circa vierhonderd winkels opengehouden. De modeketen heeft inmiddels een nieuwe collectie geïntroduceerd, waarbij de mix tussen basics, fashion en denim verder is aangescherpt. De letters MS staan volgens Kahn niet meer voor Mantel Specialist, maar voor Moderate en Sexy. De retailer werkt met twee profielen: de bescheiden Moniek en sexy Sylvie. “We zien dat de collectie steeds meer richting Sylvie verschuift.”

De eerste tekenen van het herstel zijn volgens Kahn hoopvol. Zo is de omzet in Nederland ‘beter dan verwacht’. “We denken dit jaar al winst te maken.” In de toekomst mikt hij vooral op groei in Frankrijk, waar zestien nieuwe winkels worden geopend bovenop de 44 doorgestarte filialen. De topman van Coolinvestments liet vorig jaar in RetailTrends weten dat het grootste deel van de winst van MS Mode uit Frankrijk kwam.

Hij benadrukt te geloven in de toekomst van fysieke winkels, omdat klanten behoefte hebben aan inspiratie en advies. “Maar natuurlijk wordt ook online steeds belangrijker. Daarom lanceren we in april een nieuwe webshop.”

Kahn moest vorig jaar voor tien miljoen euro bijspringen bij Coolcat om de financiering van de bank overeind te houden. Hij is tevens eigenaar van America Today, Sapph en V&D, dat later dit jaar van start gaat als socialcommerceplatform.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!