Voorzichtig herstel uit eten

De branche voor eten buiten de deur is zich voorzichtig aan het herstellen. De markt is in 2005 gegroeid met 2,7 procent naar 18 miljard euro. Niet alle kanalen dragen bij aan de groei. Zo is in de bedrijfscatering een daling te constateren van 1,7 procent. De verkopen bij tankstations, fastfoodketens en horecagelegenheden hebben de omzet wel zien toenemen. Daarmee wint de zogenoemde foodservicesector het in de concurrentiestrijd met supermarkten en speciaalzaken. Tien jaar geleden consumeerde 34 procent van de Nederlanders zijn etenswaar buiten de deur en kocht 66 procent in een winkel om thuis te nuttigen. Anno 2005 eet de gemiddelde Nederlander 27 procent van zijn voedsel buiten de deur tegen 63 procent thuis. In landen als Groot-Brittanië en Amerika is die verhouding ongeveer fifty-fifty. Onderzoeker en adviseur Jan Willem Grievink is van mening dat het een kwestie van tijd is voordat Nederland ook een vergelijkbare verhouding zal kennen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!