Tien trends in marketing en duurzame productie werken goed samen
Gepubliceerd op 21 oktober 2004 om 00:00
Hoewel de meeste mensen eigenbelang belangrijker vinden dan het belang van de maatschappij als geheel, zijn er tien trends die beide combineren. Ook marketeers kunnen van deze trends profiteren. 1) Snel groeiende sectoren als gezondheidszorg, financiele dienstverlening en onderwijs behoren niet tot de meest verkwistende gebruikers van grondstoffen. 2) Virtuele content, communicatie en software lijken vaker op het concept van easyJet dan op dat van de Concorde. 3) Nu al is eBay groter dan McDonald`s. 4) De populariteit van metastijlen als minimalisme en New Age, waarbij minder meer is en materialen recyclebaar zijn, neemt toe. 5) Trends zijn ook retro, tweedehands en trashy chique. 6) De hang naar authenticiteit, lokale producten en organische productie stijgt. 7) Een groot merk is niet langer gelijk aan een waardevol merk. 8) De meest populaire applicatie van mobiele telefoons blijkt geluid te zijn en niet beeld. 9) De nieuwe `must have`-status van mountainbikes en andere `groene` lifestyleproducten valt op, evenals 10) de sterke groei van hobby`s, culturele activiteiten en andere bezigheden die niets te maken hebben met shoppen en media.
Reacties 0