Grolsch breidt portfolio uit

Bierbrouwers Grolsch en het Belgische Alken-Maes zijn een langdurige samenwerking overeengekomen betreffende de abdijbieren van Grimbergen. Grolsch gaat vanaf 1 januari 2006 in Nederland de verkoop, marketing en distributie van de in België gebrouwen kwaliteitsbieren verzorgen, Alken-Maes blijft merkeigenaar.

Grolsch streeft naar het voeren van een breed portfolio van premium bieren. Grolsch hanteert daartoe een uitgebreid portfolio aan eigen bieren onder het Grolsch-merk en neemt daartoe eventueel bieren van derden op in haar portfolio indien deze bieren vanuit hun oorsprong of merkwaarde onder het Grolsch-merk niet gevoerd kunnen worden. De overeenkomst met Alken-Maes draagt tevens bij aan de doelstelling van Grolsch om de efficiency van haar processen te optimaliseren.

Alken-Maes, merkeigenaar van het abdijbier Grimbergen, wil met deze overeenkomst de positie van Grimbergen binnen de Nederlandse markt verder verstevigen. Door gebruik te maken van de kracht van de Grolsch-organisatie in Nederland kan de groei van het merk een volgende fase ingaan.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!