​Rosada wil voorbij de twee miljoen bezoekers

​Rosada wil voorbij de twee miljoen bezoekers

De officiële overname van Rosada door McArthurGlen is bekrachtigd door een nieuwe naam en nieuw logo. Het outletcentrum heet voortaan McArthurGlen Designer Outlet Rosada, een naam die zowel in het centrum als online wordt geïmplementeerd.

McArthurGlen wil als nieuwe eigenaar van Rosada meer bezoekers naar het outletcentrum trekken. Vorig jaar telde Rosada 1,4 miljoen bezoekers en dat moeten er dit jaar 1,6 miljoen worden. “Binnen vijf jaar willen we over de twee miljoen gaan”, zegt centrummanager François Peeters tegenover BN DeStem.

McArthurGlen ziet in de buurt amper concurrentie voor Rosada en is populair onder Belgen. Zo’n dertig procent van alle bezoekers was vorig jaar afkomstig uit België. Door meer te investeren in de aankleding van het park, wil de nieuwe eigenaar het aantal bezoekers opkrikken. Dat betekent meer groen, meer muziek, meer zitjes en een speeltuin voor kinderen. Verdere uitbreiding zou nog niet aan de orde zijn, omdat zeventien procent van de circa 125 winkels leeg staat.

McArthurGlen is al eigenaar van Designer Outlet Roermond, dat als voorbeeld van Rosada geldt. Of winkels als Prada en Armani ook naar Rosada komen, wil Peeters niet zeggen. Eventuele nieuwe winkels moeten volgens hem passen bij de bezoekers. “Ieder centrum heeft een eigen karakter en dus andere behoeften.”

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends