Giorgio Armani bevindt zich steeds meer in het nieuwe epicentrum van de jetset, Dubai. Kort geleden sloot de 71-jarige oprichter, eigenaar en bestuursvoorzitter van het gelijknamige modehuis een contract met Emaar, de toonaangevende projectontwikkelaar van Dubai. De relatief jonge tak Armani Casa, gaat minimaal zeven luxe hotels en drie vakantie-oorden inrichten. Armani was al met een groot deel van de productlijn, van maatpakken tot cosmetica, aanwezig in het Midden-Oosten. Nu streeft Armani naar drie woonwinkels in het Midden-Oosten. Daarnaast worden de woonattributen van de modekoning aan de man gebracht via boetieks in grotere winkels.
Binnenkort opent een Emporio Armani-vestiging de deuren in het winkelcentrum van Dubai. De winkel zal worden uitgerust met een café en een chocolaterie. Een soortgelijke vestiging zal volgens jaar ook worden geopend in Abu Dhabi.
Met 2 procent van de totale omzet draagt het Midden-Oosten tot op heden bescheiden bij aan het succes van Armani. Maar naar eigen zeggen is de groei onmiskenbaar. Andere grote modehuizen zien de opkomende markten ook. Bulgari en Versace zijn op een dergelijke manier ook projecten aan het ontplooien.
“Zolang de olieprijs boven de 50 dollar per vat blijft, kan de markt voor luxeartikelen groeien met ruim 20 procent per jaar”, voorspelt zakenman Obaid Al Tayer.
Olierijkdom goed voor Armani
Gepubliceerd op 6 december 2005 om 00:00
Reacties 0