PostNL kan pakketdrukte niet aan

PostNL kan pakketdrukte niet aan

PostNL heeft na het drukke Pinksterweekend opnieuw te kampen met vertraagde pakketbezorging. Eerder werden na Hemelvaart en rond Sinterklaas al veel online bestellingen te laat bezorgd.

Gebruikers van de PostNL-app kregen woensdag bericht over de vertraagde bezorging van ‘sommige pakketten’. Een woordvoerder van de pakketbezorger laat aan RTL Z weten ‘alle zeilen bij te zetten’ om zo snel mogelijk te leveren. “Deze pieken zijn voor ons ook nieuw.”

PostNL heeft zowel moeite met de toename van het aantal bestellingen als met de grootte. Daardoor raken busjes sneller vol en zijn extra mensen nodig. Die worden volgens de woordvoerder ook ingezet, maar vertraging kan daardoor nog niet worden uitgesloten.

Op de zaterdag na Hemelvaart kreeg PostNL dertig procent meer pakketten te verwerken dan op een gemiddelde zaterdag, wat naar eigen zeggen ‘extreem’ was. Doordat daar veel grote producten als tuinmeubelen tussen zaten, werden sommige pakketten een dag te laat bezorgd. Rond pakjesavond vorig jaar zorgde een computerstoring al voor tienduizenden vertraagde pakketten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!