Groothandelsketen Makro is gestart met een herpositioneringsactie: ze willen nog steeds het complete zakenleven bedienen maar gaan zich voornamelijk focussen op de horeca. De Makro opent nieuwe locaties en bouwt de Lukas Klamer-filialen om tot Marko-winkels. Reden daarvan is de kostenbesparing.
Desondanks zal er onderling verschil in vloeroppervlakte blijven. De Lukas-Klamers worden een soort junior-Makro’s. Daarbij zal het bedrijf het aanbod voor horeca-ondernemers uitbreiden en kunnen deze klanten op productniveau ondersteuning krijgen. Makro heeft veertig medewerkers vrijgemaakt voor de ondersteuning. Deze krachten zullen zich uitsluitend bezig houden met kwaliteitsvraagstukken en hulp bieden rondom aanbod of service. Naast de kerngroep horeca houdt de Makro ook de producten voor multimedia, office en huishouden aan als ankers. Door de keuze zullen andere productgroepen kleiner worden.
Makro richt zich op horeca
Gepubliceerd op 6 december 2005 om 00:00
Reacties 0