Makro richt zich op horeca

Groothandelsketen Makro is gestart met een herpositioneringsactie: ze willen nog steeds het complete zakenleven bedienen maar gaan zich voornamelijk focussen op de horeca. De Makro opent nieuwe locaties en bouwt de Lukas Klamer-filialen om tot Marko-winkels. Reden daarvan is de kostenbesparing.

Desondanks zal er onderling verschil in vloeroppervlakte blijven. De Lukas-Klamers worden een soort junior-Makro’s. Daarbij zal het bedrijf het aanbod voor horeca-ondernemers uitbreiden en kunnen deze klanten op productniveau ondersteuning krijgen. Makro heeft veertig medewerkers vrijgemaakt voor de ondersteuning. Deze krachten zullen zich uitsluitend bezig houden met kwaliteitsvraagstukken en hulp bieden rondom aanbod of service. Naast de kerngroep horeca houdt de Makro ook de producten voor multimedia, office en huishouden aan als ankers. Door de keuze zullen andere productgroepen kleiner worden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!