De topman van Unilever, Patrick Cescau, voorziet een verbetering in 2006 door de introductie van laaggeprijsde artikelen bij prijsvechters als Aldi en Lidl. De producent van onder andere Dove, Knorr en Omo hoopt daarmee succesvol in Europa te zijn.
De Fransman signaleert een trend in het consumentengedrag in Europa. Consumenten zijn bereid meer te betalen voor bijzondere kwaliteit. Voor andere producten kiezen ze duidelijk voor een lagere prijs en minder kwaliteit. Alle producten die hier tussenin zitten, verliezen marktaandeel.
Tijdens een persconferentie in Brazilië wees Cescau op de potentie van groeimarkten als China, Brazilië en India. Cescau is zeker van plan uit te breiden in deze lucratieve markten. De omzetgroei van Unilever is in deze contreien volgens de topman 8 á 9 procent. “Dat is dubbel zoveel als elders in de wereld terwijl de winstmarges dezelfde zijn”, aldus Cescau.
Unilever gaat voor discounters
Gepubliceerd op 7 december 2005 om 00:00
Reacties 0