Bedrijfsleiders onderschatten eigen invloed op succes bedrijf

Bij veel bedrijven en zeker bij retailers maakt een goede manager het verschil in succes van een vestiging. De kwaliteit van management beïnvloedt direct het imago en het bedrijfsresultaat. Maar bedrijfsleiders zetten zichzelf op de laatste plaats van een lijst succesfactoren (na formule, assortiment, locatie en prijsstelling). Dit terwijl directieleden en regiomanagers hen juist veel hoger inschatten. Dit toont onderzoek aan van Hay Group onder 23 grote retailorganisaties uit de food- en non-foofsectore in Nederland. Ook over de voornaamste taak van regiomanagers bestaan onduidelijkheid. Regiomanagers zien zichzelf als vertalers van de directievisie. Directieleden zien hen juist als degene die de operationele aansturing verzorgen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!