Mvo-managers van Albert Heijn, Lidl en Zeeman zijn in de race voor de eretitel ‘mvo-manager van het jaar 2017’. Zij zijn samen met zeven vakgenoten genomineerd door zo’n 350 mvo-managers in Nederland.
Namens Albert Heijn is manager corporate responsibility Liliane van Heteren genomineerd en Lidl is vertegenwoordigd door manager corporate responsibility & relations Marlijn Simons-Somhorst. Manager mvo & kwaliteit Arnoud van Vliet is de derde retailer op de shortlist. Andere genomineerden zijn afkomstig van onder meer Schiphol, Landal Greenparks en Heineken.
Een jury brengt de shortlist in september terug tot drie kandidaten. Vervolgens mogen abonnees van de nieuwsbrief van Duurzaam Ondernemen en bezoekers van het Nationaal Sustainability Congres gezamenlijk hun favoriet kiezen. De winnaar wordt op dat event op 9 november bekendgemaakt. De vorige winnaar (2015) was Birgitta Kramer van Vitens.
Arnoud van Vliet van Zeeman vertelde eerder dit jaar in RetailTrends over de rol van de cso binnen retailorganisaties. “Je moet bewustwording creëren en mensen meekrijgen in idealen en in de duurzaamheidsstrategie die je hebt uitgestippeld”, zei hij destijds. “Er zit ook een lobbyaspect in. Je moet laten zien waar je heen wilt en op welke manier.”
Lees op RetailTrends.nl meer over de rol van de cso binnen de retail.
Reacties 0