Bol.com experimenteert vanaf maandag in een drietal vestigingen van Albert Heijn met een eigen servicepunt. De bestaande afhaalpunten van bol.com in deze supermarkten worden daarvoor uitgebreid met een aparte servicebalie, waar klanten ‘meer persoonlijk contact kunnen hebben met bol.com’. Dat maakt het dochterbedrijf van Ahold Delhaize maandag bekend.
De drie servicepunten bevinden zich aan het Gelderlandplein in Amsterdam, in de Elandstraat in Den Haag en aan het Burgemeester van Stamplein in Hoofddorp. Klanten kunnen er de hele zomer terecht voor vragen en extra services. Behalve het ophalen en retourneren van hun pakketten, kunnen klanten onder meer bestellingen direct uitpakken en testen. Ook kunnen ze er bij het afhalen direct betalen, artikelen retourneren zonder die vooraf online aan te melden, cadeaus gratis laten inpakken en als tweedehands verkoper pakketten verzenden.
In Amsterdam en Den Haag zijn de servicepunten tijdens de reguliere openingstijden van de supermarkt geopend. In Hoofddorp kunnen klanten er alleen tijdens de populairste winkeluren – doordeweeks tussen 16 en 20 uur en op zaterdag tussen 12 en 18 uur – terecht. De openingstijden worden mogelijk in de tweede maand aangepast, op basis van feedback van klanten.
Als de pilot succesvol is wil bol.com een vast format ontwikkelen voor een verdere uitrol. De etailer mikt daarbij op een landelijk dekkend netwerk van servicepunten in zowel Nederland als in België.
Reinder Koornstra 4 jul, 21:10