Jaguar en Landrover uit homobladen

Onder druk van een Amerikaanse ultraconservatieve organisatie besluit de autofabrikant Ford fors minder te adverteren in homotijdschriften. Het besluit is volgens Ford gebaseerd op zakelijke argumenten. De merkendivisie van Jaguar en Landrover heeft in het derde kwartaal een verlies van 92 miljoen euro geleden. Naar eigen zegen is daardoor het advertentiebudget verkleint.

Eerder kondigde de American Family Association (AFA), een vereniging met 3 miljoen leden, het grootste autoconcern van de VS te gaan boycotten. Na die dreiging is Ford met de vereniging gaan praten. De AFA is tevreden met de toezegging ‘ook al hebben we nog steeds onenigheid met het bedrijf’.

Naast Ford had de AFA haar pijlen gericht op Disney. Negen jaar lang zette de organisatie zich in tegen het feit dat homo’s in Disneyparken bijeenkomsten konden houden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!