Modeketen WE wint Fred Beerbaum Award voor spannendste etalages
Gepubliceerd op 22 oktober 2004 om 00:00
Modeketen WE heeft de meest spraakmakende, spannende en vernieuwende etalages van Nederland. Althans, dat vindt de Nederlandse Instore Vereniging (NIV). Zij kende Manon Meijers, vice director Instore Communications van WE, de Fred Beerbaum Award toe voor uitzonderlijke prestaties in de instore-communicatie. Meijers wil er met de etalages voor zorgen dat mensen echt stoppen om te kijken. Deze worden dan ook zes keer per jaar aangepast. Het doel is altijd: emotie laten zien. Mensen moeten zich kunnen identificeren met de winkel, aldus Meijers, die vindt dat Nederlandse winkels hier te weinig aandacht aan besteden. De Bijenkorf en Zara zijn uitzonderingen. Ook komt het regelmatig voor dat etalages hun belofte in de winkel niet kunnen waarmaken. Ook bij WE is dat soms het geval. `Daar werken we aan`, reageert Meijers. `De winkels moeten er gewoon top uitzien. Qua producten, atmosfeer, personeel en natuurlijk de etalage. Als alle processen goed op elkaar worden afgestemd, merk je dat enorm in de bedrijfsresultaten.` WE is druk bezig met de verbouwing van een aantal winkels, waarbij ook Amsterdam en Rotterdam aan bod komen. Verder krijgen alle 250 vestigingen de komende twee jaar nieuwe etalagepoppen.
Reacties 0