Marc O`Polo neemt distributie in eigen hand
Gepubliceerd op 22 oktober 2004 om 00:00
Kledingmerk Marc O`Polo kiest per 1 januari voor een ander distributiesysteem en introduceert een nieuwe verkooporganisatie. Er komen aparte verkoopteams voor Nederland en Belgie. Het Belgische verkoopteam zal ook de verkoop in Luxemburg voor zijn rekening nemen. Antwerpen en Amsterdam krijgen eigen showrooms. Bovendien heeft Marc O`Polo de wens het concept shop-in-store te introduceren in Nederland. Het nieuwe distributiesysteem is mede het gevolg van de pensionering van Paul van Weert, die jarenlang de distributie van Marc O`Polo verricht heeft. De nieuwe aanpak moet de omzet van het merk verhogen. Het eerste doel is om het marktaandeel weer op peil te krijgen. In Duitsland, Zweden en Denemarken werkt Marc O`Polo al jaren met het concept shop-in-store. De Electronic Data Interchange (EDI) is een belangrijk onderdeel van dit concept, waarmee het hoofdkantoor precies kan zien wat er shop-in-store verkocht wordt. In Duitsland heeft het concept al geleid tot hogere omzetcijfers. In Nederland wil Marc O`Polo minstens 50 shop-in-stores van de grond krijgen. Marc O`Polo International behaalde vorig jaar een omzet van 154 miljoen euro.
Reacties 0