Synergie tussen media hangt af van aantal factoren

Adverteerders kunnen de impact van hun reclameboodschap verhogen door gebruik te maken van meerdere media. Ideaal gesproken versterkt de synergie tussen de diverse mediatypen de effectiviteit van de hele campagne. Voor een succesvolle synergie tussen diverse media gelden vijf regels. 1) Elk medium moet zelf succesvol zijn in het uitdragen van de reclameboodschap en niet afhankelijk zijn van andere media voor verduidelijking. In veel gevallen wordt de consument namelijk slechts aan 1 van de gebruikte media blootgesteld. 2) Alle media moeten zich bedienen van eenzelfde thema of uitstraling, anders raakt de consument in de war. 3) De aanname dat televisie het belangrijkste medium is en radio, print en outdoor slechts aanvullend zijn, is achterhaald. 4) Reclamecampagnes met synergie tussen de media verlopen meestal in fases. Eerst moet de nieuwsgierigheid van de consument gewekt worden en dan de naamsbekendheid vergroot. Vervolgens moet de reclameboodschap hard gemaakt worden en tenslotte gaat de campagne om geloof in het merk. 5) Elk medium dient over een voldoende ruim budget te beschikken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!