Onderzoek klantencontacten moet richting toekomstige marketingplannen bepalen
Gepubliceerd op 22 oktober 2004 om 00:00
Consumenten ondergaan reclame niet langer als onontkoombaar onderdeel van hun mediagebruik. De manier waarop bedrijven de consument benaderen wordt steeds belangrijker, evenals de manier waarop de consument reclameboodschappen verwerkt. De richting die succesvolle marketingcampagnes uitgaan is dan ook tegelijk breder en dieper. Communicatie moet ingegeven worden door zowel een strategische benadering van de consument als een constante monitoring van zijn houding en gedrag. Bovendien moeten tijd en plek van de consumentenrespons meegenomen worden in de beoordeling van marketingcampagnes. Zo omvat de campagne van de toekomst een geintegreerde benadering van alle potentiele contactmomenten met de consument. De waarde van verschillende contactmomenten en ?media verschilt per adverteerder; hoe de consument een reclameboodschap verwerkt en interpreteert, hoe hij het merk gebruikt en wat hij vindt van concurrerende merken, is van belang bij alle communicatie, of het nu mass marketing, doelgroepgericht contact of in-store marketing betreft.
Reacties 0