Onderzoek klantencontacten moet richting toekomstige marketingplannen bepalen

Consumenten ondergaan reclame niet langer als onontkoombaar onderdeel van hun mediagebruik. De manier waarop bedrijven de consument benaderen wordt steeds belangrijker, evenals de manier waarop de consument reclameboodschappen verwerkt. De richting die succesvolle marketingcampagnes uitgaan is dan ook tegelijk breder en dieper. Communicatie moet ingegeven worden door zowel een strategische benadering van de consument als een constante monitoring van zijn houding en gedrag. Bovendien moeten tijd en plek van de consumentenrespons meegenomen worden in de beoordeling van marketingcampagnes. Zo omvat de campagne van de toekomst een geintegreerde benadering van alle potentiele contactmomenten met de consument. De waarde van verschillende contactmomenten en ?media verschilt per adverteerder; hoe de consument een reclameboodschap verwerkt en interpreteert, hoe hij het merk gebruikt en wat hij vindt van concurrerende merken, is van belang bij alle communicatie, of het nu mass marketing, doelgroepgericht contact of in-store marketing betreft.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!