HelloFresh heeft zijn verlies in het eerste halfjaar verder zien oplopen. De Duitse maaltijdboxbezorger kwam onder de streep uit op 56,7 miljoen euro in het rood, tegenover 52,9 miljoen euro een jaar eerder. Dat blijkt uit maandag gepubliceerde halfjaarcijfers.
De omzet van HelloFresh kwam uit op 435,4 miljoen euro. Dat de helft meer dan een jaar eerder, toen er nog voor 291,5 miljoen euro aan maaltijdboxen werd verkocht. Dat het verlies is opgelopen komt onder meer doordat de marketinguitgaven flink hoger liggen: 123, miljoen euro tegenover 80,5 miljoen euro in de eerste zes maanden van 2016. De ebitda ligt net als in 2016 op iets meer dan 49 miljoen euro in de min.
HelloFresh zou een nieuwe poging wagen om naar de beurs te gaan. De Duitse maaltijdenaanbieder zag eind 2015 vanwege de marktomstandigheden nog af van een beursgang, zou opnieuw zakenbanden in de arm hebben genomen. Een beursgang zou dit najaar plaats kunnen vinden.
Reacties 0