De moslimmarkt is enorm en grotendeels onontgonnen. Internationaal is ze goed voor een jaarlijkse omzet van 2,2 biljoen dollar en groeit elk jaar met nog eens 500 miljard dollar. De interesses van de hedendaagse moslim zijn goed vergelijkbaar met die van de niet-moslim. De groei is onder andere te zien in voeding, wellness, cosmetica, fashion, financiële producten, toerisme en andere sectoren. Wist je dat van de 1,8 miljard moslims wereldwijd ongeveer 52 procent jonger is dan 25 jaar?
In Nederland hebben we ongeveer één miljoen moslims en in Europa zit de schatting op ongeveer 50 miljoen! Veel retailer hebben het idee dat moslims overgevoelig zijn en dat ze hen gemakkelijk kunnen beledigen door iets verkeerd te doen.
Retailers moeten zich ervan bewust worden dat de moslimdoelgroep wereldwijd de grootste onaangeboorde markt is. Hoe is het mogelijk, met de rijke Nederlandse internationale handelshistorie, dat deze groep hen is ontgaan? Allemaal zijn ze op zoek naar groei, maar ze hebben geen oog voor deze stille reus.
Ontdek op 14 september de geheimen van Etno Retail. We bezoeken onder leiding van etnomarketingspecialist Abdelaziz Aouragh diverse etnoretailers in Den Haag en Amsterdam. Van Halal slagerij/groothandel tot supermarkt Tanger.
Voor RetailTrends-lezers zijn er een aantal (gratis) plaatsen gereserveerd. Zo kunt u gratis en vrijblijvend kennis maken met Retail Safari. Geef je op door een e-mail te sturen aan: jw@retail-safari.nl.
Reacties 0