Nestlé is de drijvende kracht achter de Nespresso Design Contest, een designverkiezing die in het teken staat van de koffielifestyle. Nespresso de Design Contest werkt voor deze internationale verkiezing samen met het Italiaanse designblad Interni. Met deze wedstrijd moedigen zij designstudenten aan om nieuwe innovatieve idee binnen de koffielifestyle te verkennen en te ontwikkelen. Ze mogen hiermee grenzen verleggen en afstappen van het traditionele beeld van koffie en het bereiden ervan.
Een groep toonaangevende ontwerpers en kopstukken uit de wereld van design kwam deze week samen in Milaan voor de eerste selectieronde. Na een dag vergaderen koos de jury uit de 364 inzendingen de 24 sterkste concepten. Nederland deed goede zaken. Van de geselecteerde ontwerpen komen er drie uit Nederland. Studenten mogen hun concept nu verder uitwerken in een 3D-presentatie. Hun werk zal tentoongesteld worden tijdens de beroemde meubelbeurs in Milaan, in april 2006.
Nespresso over koffie lifestyle
Gepubliceerd op 12 december 2005 om 00:00
Reacties 0