Laurus zet zich in voor milieu

Laurus heeft een overeenkomst gesloten met Novib en Stichting Natuur en Milieu waarin het supermarktconcern zich bindt aan een milieu- en mensvriendelijkere productie van zijn versaanbod. “Laurus meent het duidelijk echt, in tegenstelling tot Albert Heijn, dat het er een beetje bij laat zitten”, aldus Mirjam de Rijk van de Stichting Natuur en Milieu.

De belangrijkste toeleverancier van Laurus, The Greenery, zal bij zestig telers gaan kweken met het principe “bestrijdingsmiddelen? Nee, tenzij..". Daarbij spuiten de boeren alleen mechanische en biologische bestrijdingsmiddelen niet meer werken. Daarnaast worden de voorverpakte groente verpakt in ‘natuurplastic’, gemaakt van maïs. Samen met Novib gaat de supermarktketen de productieomstandigheden onderzoeken bij de toeleveranciers uit ontwikkelingslanden.

Het project brengt een forse investering met zich mee. De focus ligt vooral bij de formule van Super de Boer, die zich wil profileren als vers en kwaliteit. Met de overeenkomst valt Laurus Albert Heijn aan in de strijd om de milieubewuste klant.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!