Concerns focussen op sterke merken

Het Franse drankenconcern Remy Cointreau heeft Bols in de vitrine gezet. De Fransen nemen daarmee afscheidt van hun niet-kernactiviteiten, waaronder Bols wordt gerekend. Volgens analist Gerard Rijk van ING sluit doet Remy Cointreau wat de gehele voedingsmiddelen- en drankenindustrie momenteel doet: inzetten op de sterke merken. Daarbij gebruiken concerns zoals Procter & Gamble en Unilever hun beschikbare marketing en advertentiekracht zo effectief mogelijk.

Ook consultant Jos Leijnse van adviesorganisatie AT Kearny is van mening dat de grote drankenconcerns zich steeds meer concentreren op een paar topmerken. “Drankconcerns willen zo effectief mogelijk omgaan met hun marketinguitgaven. De concerns concentreren zich op de groeimarkten China en Rusland en op de grote wereldmerken”.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!