Beer in a Box financiert groei met crowdfunding

Beer in a Box denkt dit jaar de grens van tweeduizend abonnees te bereiken. In drie jaar tijd wil de startup toe naar een jaarafzet van tweehonderdduizend dozen. Dat laat medeoprichter Armand Haan van de RetailRookie weten tegenover RetailTrends

Om zijn groei te kunnen financieren heeft Beer in a Box  een crowdfundingscampagne afgerond. Er ligt een drieledig plan klaar om het opgehaalde bedrag van 128 duizend euro uit te geven. “Allereerst willen we dozen inkopen. Door groter in te kopen, kunnen we al gauw een euro per doos besparen”, legt Haan uit. 

Verder gaat Beer in a Box investeren in het merk, bijvoorbeeld via online campagnes en proeverijen. “We hadden onlangs nog een bierbelevingsweekend in de Ardennen.” Het derde speerpunt is een doorontwikkeling van de app, waarmee klanten het bier kunnen beoordelen. Beer in a Box is bezig de smaakprofielen te verdiepen door de beoordelingen via het populaire bierplatform Untappd te integreren in de eigen app.
Verdere uitbreiding naar het buitenland – Beer in a Box is al in België actief – staat ook op de agenda, laat Haan weten. “Nederlandse bieren staan internationaal goed bekend. Onze brouwers durven vaak meer dan in het buitenland.”

Op RetailTrends wordt uitgebreid ingegaan op het concept van Beer in a Box, een van de tien RetailRookies van dit jaar.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!