'HEMA gaat concurrentie aan met La Place'

'HEMA gaat concurrentie aan met La Place'

HEMA heeft in Tilburg een nieuw concept voor zijn foodafdelingen en restaurants geïntroduceerd. Onder de naam ‘Lekker HEMA’ worden onder meer salades, verse pasta’s, broodjes en pizza’s in aparte counters bereid.

HEMA zegt in de restaurants, waar zowel ontbijt, lunch als diners worden geserveerd, alleen met natuurlijke ingrediënten te werken. Het ontbijtassortiment is flink uitgebreid en er is een smoothie- en sappenbar. Ook de foodafdeling is vernieuwd: klanten kunnen daar nu terecht voor een ‘wisselend assortiment versbereide maaltijden voor thuis’, die de plek innemen van een deel van het levensmiddelenaanbod. HEMA stelt daarmee in te spelen op de stijgende vraag naar verse en gezonde maaltijden voor thuis. 

In Tilburg is zo’n veertig procent van de winkel gewijd aan eten. Het nieuwe restaurantconcept doet denken aan La Place, dat tegelijkertijd zijn deuren opende in het nabijgelegen warenhuis van Hudson’s Bay. De formule van Jumbo krijgt er volgens De Telegraaf een geduchte concurrent bij als HEMA de formule gaat uitrollen.

Het nieuwe foodconcept in Tilburg geldt als een pilot en wordt ook in Antwerpen, Brussel, Maassluis en Veghel getest. Na de pilot wordt bekeken hoe de complete internationale formule wordt uitgerold in de circa 250 grote winkels van de Nederlandse retailer. 

HEMA is al langer bezig met de uitrol van de internationale formule naar zijn kleinere winkels in Nederland en België. De teller staat inmiddels op 386 vernieuwde vestigingen.

Reacties 2


Johan Heinecke 27 sep, 12:33

Afgelopen maandag bij la place in de nieuwe hudson bay in Zwolle geweest, daar is bijna niets meer van over, dus graag Hema !


Rudy Bos 22 sep, 12:46

Het ziet er inderdaad perfect uit! Het baad mij echter zorgen dat ze wederom hoofdzakelijk met jongeren werken. Op zich is daar niets mis mee maar mijn ervaringen tot dusver bij de Hema restaurants stellen mij niet gerust, slechte bediening, onnodige wachttijden door gebrek aan ervaring en aansturing... kortom geen leiding! Zekers als het druk is laten ze veel omzet liggen door slecht management. Je kunt er alles krijgen maar in de praktijk is alleen het vier uurtje verkrijgbaar. Dus alleen met een mooi plaatje kom je er niet....

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!