Tien trends bepalen toekomst van celebrity endorsement
Gepubliceerd op 22 oktober 2004 om 00:00
De komende jaren zullen een tiental trends te zien geven in het gebruik van celebrities in reclame. 1) Celebrities zullen een steeds belangrijkere rol gaan vervullen in marketingcampagnes. 2) Naarmate de bron van bekende personen die een merk aanprijzen uitgeput raakt, zullen steeds meer niche-sterren aan bod komen. 3) Celebrities zullen vaker grensoverschrijdend ingezet worden. Zo kunnen merken zichzelf neerzetten als nationaal symbool. 4) Sommige sterren zullen als rolmodel voor een afwijkende lifestyle fungeren, bijvoorbeeld voor lesbische vrouwen of vrouwen met een `toy-boy` partner. 5) Celebrities zullen steeds intiemere producten en diensten aanprijzen, zoals cosmetische chirurgie en Viagra-pillen. 6) Sterren zullen `geheimen` prijsgeven door de consument deelgenoot te maken van hun leven. 7) Sterren zullen zich meer inzetten voor goede doelen. 8) Celebrities zullen zich vaker opgejaagd voelen, door de media en door fans. 9) Reality tv zal steeds meer niet-beroemde `sterren` voortbrengen. 10) Interactieve media maken meer diepgaande, interactieve contacten met celebrities mogelijk.
Reacties 0