Plus-ceo Brouwer: 'Ik geloof niet in disruptie'

Plus-ceo Brouwer: 'Ik geloof niet in disruptie'

Er zijn geen ontwikkelingen gaande waardoor supermarkten bedreigd worden met uitsterven. "Het evolueren van dat wat er al is, is vaak succesvoller dan iets compleet nieuws proberen", zegt Plus-topman Jan Brouwer in het oktobernummer van RetailTrends.

Technologische ontwikkelingen in de branche, waaronder kassaloze supermarkten, zullen volgens Brouwer ook naar Nederland komen. "Het betekent dat je mogelijkheden hebt om je winkels in allerlei opzichten interessanter te maken en verder te evolueren", stelt hij. Alles wat er op technologisch vlak staat te gebeuren, zal volgens hem via de geleidelijke weg van de evolutie gaan. "Ik geloof niet in disruptie en revolutie."

Ook de opkomst van pure onlinespelers, zoals Picnic, ziet Brouwer niet als een bedreiging voor supermarkten. Een webwinkel kan volgens hem het best in een supermarktorganisatie ingebed zijn, omdat de optelsom van online en offline nog steeds een winstgevende operatie is. "Picnic voorziet wel in een zekere behoefte, maar of die groot genoeg is om echt bedreigend te kunnen zijn is de vraag."

In het oktobernummer van RetailTrends gaat Brouwer onder meer in op het belang van innovatie bij supermarkten en leveranciers en op het nog altijd wat dure imago van Plus. Klik hier om het artikel digitaal te lezen. Nog geen abonnee? Klik hier voor een abonnement.
 

Reacties 1


Seb Seb 10 okt, 09:54

Typisch geval van oogkleppen.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!