Aandeel online in maaltijdbezorging nog beperkt

Aandeel online in maaltijdbezorging nog beperkt

Het overgrote deel van de bezorgmaaltijden wordt nog telefonisch besteld. Zo’n 35 procent van de bestellingen in ons land wordt online gedaan, meldt ABN Amro in zijn sectorupdate.

Bezorgpartijen kunnen online nog een inhaalslag maken, omdat juist het bestel- en betaalgemak doorslaggevend zijn, stelt ABN. “Daarom is een goede, geautomatiseerde communicatie cruciaal voor de groei van maaltijdbezorgers”, zegt sector banker leisure Stef Driessen. 

De totale omzet van maaltijdbezorgers komt dit jaar naar verwachting uit tussen de 1,3 en 1,4 miljard euro. Voor 2018 voorziet de bank een verdere groei van ongeveer twintig procent, onder meer vanwege de gunstige economische vooruitzichten, de vindbaarheid van restaurants en het online bestel- en betaalgemak.

FoodService Instituut Nederland sprak dit jaar in de Food 500 de verwachting uit dat de bezorgmarkt volgend jaar de omzetgrens van 2,5 miljard euro doorbreekt, een bedrag dat zich daarna snel zalverdubbelen. Onder meer foodora en Hungry staan sinds dit jaar in de lijst van grootste foodspelers in ons land, terwijl Thuisbezorgd.nl inmiddels al in de top tien staat.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!