Instore-communicatie kan veel succesvoller

Instore-communicatie kan veel succesvoller worden als adverteerders en retailers samen zouden werken. De praktijk laat echter zien dat beide partijen maar moeilijk tot elkaar komen. Dit bleek tijdens een debat op vakbeurs POP 2004. `De winkel is het sluitstuk voor de transactie, dus is een communicatieplanning voor instore cruciaal. Helaas zien retailers instore-communicatie niet als een medium, maar als een extraatje`, aldus Peter Strating, juryvoorzitter van de POP Awards. Mediaplanners, opdrachtgevers en retailers onderschatten het belang van instore. Retailers vinden dat het PoS-materiaal in de weg staat, planners kunnen het resultaat ervan niet meten en opdrachtgevers laten dit specialisme intern over aan afdelingen zonder verantwoordelijkheid. Harry Dekker, communicatiemanager bij Unilever, signaleert drie valkuilen voor instore aan de klantzijde: een gebrek aan kennis, een te lage positie in de organisatie en vooral een `verkeerde verankering`. Voor Bosch Power Tools wordt instore steeds belangrijker, omdat bij bouwmaterialen de meeste beslissingen op de winkelvloer genomen worden. Bosch moet hier opboksen tegen de veel goedkopere Chinese producten en is daarom gestart met shop-in-shop-concepten met eigen adviseurs.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!