Skate- en surfmerk Volcom richt zich in ons land voorlopig op gespecialiseerde retailers en de eigen winkel. Voordat een eventuele samenwerking met multibrandretailers volgt moet de naamsbekendheid omhoog, zegt president Europe Joost Grootswagers tegenover RetailTrends.
Volcom opende in september zijn eerste winkel in ons land. Tegelijkertijd zoekt het label samenwerkingen met invloedrijke retailers, waarbij het zich vooral richt op winkels in de skate- en surfhoek. Hoewel het aantal daarvan in Nederland afneemt, zijn die volgens Grootswagers nog steeds heel belangrijk om de jonge doelgroep te bereiken. “Een snowboardwinkel is voor hen vaak een destination.”
Bij Nederlandse warenhuizen hoeven we Volcom voorlopig niet te verwachten. “Multibrandretail is niet de makkelijkste stap en ik ben er heilig van overtuigd dat je een bepaalde naamsbekendheid en natuurlijke vraag nodig hebt voordat je met een ander niveau retailers kunt gaan werken”, stelt Grootswagers. In Spanje is die bekendheid al een stuk groter, en heeft Volcom volgens hem een prominente plek bij warenhuisketen El Corte Inglés.
Een specifiek op Nederland gerichte webshop is er nog niet, omdat de focus vooralsnog op de winkel ligt. Wel wordt de Europese webwinkel binnenkort uitgebreid met nieuwe betaalopties om de drempel voor Nederlandse consumenten te verlagen.
Lees op RetailTrends meer over de plannen van Volcom in ons land.
Reacties 0