Op het seminar Trends in Retail van Euroforum sprak Michel van Tongeren over de op stapel staande ontwikkelingen in de retail. Zijn presentatie ging over hoe je van de winkel een sterk merk maakt en waarom. Van Tongeren stelt dat een merk zich moet gedragen als onderdeel van de maatschappij. Als retailer moet je oplossingen bieden voor je klanten.
Bij formule-ontwikkeling staan drie pijlers centraal: merk imago, retail functie en de operationele dimensie. Elk van deze pijlers kent zijn eigen dynamiek. Daarnaast dient een formule opvallend (onderscheidend) en bindend (persoonlijkheid) te zijn. Daarbij is een continue ontwikkeling tegenwoordig onmisbaar. Alles gaat namelijk steeds sneller. Het tempo van de tijd moet terug te vinden zijn in het ontwerp van de winkelformule, zowel fysiek als inhoudelijk.
Van Tongeren belichtte in zijn presentatie voornamelijk het vermogen tot inspireren. Succesvolle retailers moeten waarde en betekenis kunnen leveren aan klanten, onder meer door de consument een levendige instore experience te leveren.
Michel van Tongeren is directielid en medeoprichter van SVT Branding & Design Group.
Hier treft u meer informatie over Eurofurum.
Trends in retail
Gepubliceerd op 16 december 2005 om 00:00
Reacties 0